Show simple item record

dc.contributor.authorSanhueza, María Gabrielaspa
dc.contributor.authorBurdiles, Gina Américaspa
dc.date2012-07-01
dc.date.accessioned2018-08-29T13:48:41Z
dc.date.available2018-08-29T13:48:41Z
dc.identifierhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1727
dc.identifier10.17227/01234870.36folios97.113
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/8602
dc.descriptionRecently, the Chilean Ministry of Education has applied for the first time, an assessment of the receptive skills in the English language of every Chilean third year high school student. This diagnosis evinced that in the areas of listening and reading comprehension, the students’ level was unsatisfactory. Nevertheless, what has been investigated with respect to the Chilean school students’ level of communicative competence in English has been very little. The present investigation seeks to establish some common issues between the description of the communicative competence of the Chilean students and their typical, foreign language learning strategic profile. This unique case study is one that is descriptive and transversal. Analyzed data was gathered from the First Certificate in English examination reports and a strategic learning profile of English as a foreign language which was obtained from the questionnaire Strategy Inventory for Language Learning.eng
dc.descriptionRecientemente, el Ministerio de Educación de Chile aplicó por primera vez una evaluación de las habilidades receptivas en inglés a todos los estudiantes de tercer año de enseñanza media del país. Este diagnóstico permitió advertir que en las áreas de comprensión auditiva y comprensión lectora alcanzan niveles insuficientes. Sin embargo, aún es muy poco lo que se ha investigado, en el contexto educacional chileno, acerca del estado de la competencia comunicativa de nuestros jóvenes en lengua inglesa. La presente investigación se propone establecer algunos puntos de encuentro entre la descripción de la competencia comunicativa en inglés de un grupo de escolares chilenos y el perfil de estrategias de aprendizaje de lengua extranjera que les caracteriza. Este estudio corresponde a uno descriptivo, transversal, de caso único. Los datos analizados provienen de los informes de resultados de la aplicación del examen First Certificate in English y de un perfil estratégico de aprendizaje de inglés como idioma extranjero obtenido a partir del cuestionario Strategy Inventory for Language Learning.spa
dc.formatapplication/pdfspa
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttp://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RF/article/view/1727/1673
dc.rightsDerechos de autor 2013 Revista Foliosspa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0spa
dc.sourceFolios; Núm. 36 (2012): jul-dic; 97.113spa
dc.sourceRevista Folios; No 36 (2012): jul-dic; 97.113spa
dc.source0120-2146spa
dc.source2462-8417spa
dc.titleA diagnosis of the English communicative competence of a group of Chilean students –Some common issues with their strategic profilespa
dc.titleDiagnóstico de la competencia comunicativa en inglés de un grupo de escolares chilenos: puntos de encuentro con su perfil estratégicospa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record