• Colecciones biológicas de la Universidad Pedagógica Nacional. Representación del patrimonio biológico a través de la ilustración. 

      Fuentes Acevedo, Jeny Andrea; Castro Rivera, Dairon Alexis; López Roa, Luis Manuel; Guerrero Félix, Jenny Lorena; Velandia Candil, Karen Paola; Valderrama Salcedo, Leidy Johanna (Universidad Pedagógica Nacional, 2020)
      Las colecciones biológicas alojan muestras de biodiversidad correspondientes a diferentes niveles de organización, espacios geográficos y escalas de tiempo, que adquieren gran relevancia para países como Colombia, dada su ...
    • Concepciones e imágenes de ciudad. 

      Cely Rodríguez, Alexánder; Moreno Lache, Nubia (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      Nowadays, the idea of city is considered a multifaceted institutional and social construction that goes beyond a simple homogeneous geographic space. In this vein, this publication represents a turning point in the process ...
    • Construcción de fenomenologías y procesos de formalización : un sentido para la enseñanza de las ciencias. 

      Malagón Sánchez, José Francisco; Ayala Marnrique, María Mercedes; Sandoval Osorio, Sandra; Malagón Sánchez, José Francisco; Ayala Marnrique, María Mercedes; Sandoval Osorio, Sandra; Romero Chacón, Ángel Enrique; García Arteaga, Edwin Germán; Marín Quintero, Miyerdady; Flórez Rojano, Iván Darío; Gómez Estrella, Ana Lilia; Ramírez Acosta, María Helena; Barragán Orjuela, Yessica Viviana (Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
      This book presents the status of the authors discussion about the relationship between the construction of phenomenologies and the processes of formalization from the field of science teaching. In the pedagogical context, ...
    • Entre líneas, trazos y visiones : modos de pensar y realizar la enseñanza del dibujo. 

      Carrillo Colmenares, Mayra Lucía; Barco Rodríguez, Julia Margarita; Carrillo Español, María Angélica (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      This book seeks to provide a space for reflection about drawing as a discipline of the visual arts, from its teaching and learning methods and in relation to its historical and conceptual aspects. The authors used the ...
    • El estilo de enseñanza. Una mirada comunicativa, discursiva y didáctica en el aula de ciencias naturales. 

      Camargo Uribe, Ángela (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      This book reports the results of an investigation addressing the subject of teaching style in its communicative dimension. The author points to the exploration of the pedagogical implications of the similarities and ...
    • Geometría plana : un espacio de aprendizaje. 

      Perry, Patricia; Samper, Carmen; Molina, Óscar; Camargo, Leonor (Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
      The main purpose of this book is to crystallize the methodological approach that can be used in a course on Euclidean flat geometry. Such a methodological approach is described through the type of tasks given to students, ...
    • Haciéndose maestras : problemas de enseñanza en su primer y tercer año de trabajo de las maestras de educación infantil. 

      Fandiño Cubillos, Graciela; Castaño Silva, Inés Elvira (Universidad Pedagógica NacionalMagisterio Editorial, 2014)
      This book analyzes the work-related events experienced by teachers during their first years of professional practice, based on a comparison of the teaching problems experienced by childhood education teachers from Universidad ...
    • Literaturas otras para una escuela otra: Una experiencia de aula basada en la pedagogía crítica 

      Misas Avella, Margarita María (Universidad Pedagógica Nacional, 2023)
      Este libro enfrenta al lector con el grito de una maestra Margarita,pero acaso también muchas otras y muchos otros en diversoslugares del mundo en medio de su labor cotidiana en una escuela el ipn, pero acaso también ...
    • Melodías de Colombia y Latinoamérica: Un recorrido entre cuerdas y arcos 

      Lasso Rubio, Flor Alba (Universidad Pedagógica Nacional, 2023)
      The selection of the works proposed in this publication seeks to contribute to music education from the violinist exercise, conceived from a technical and interpretative point of view that recognizes the diversity of ...