• Colecciones biológicas de la Universidad Pedagógica Nacional. Representación del patrimonio biológico a través de la ilustración. 

      Fuentes Acevedo, Jeny Andrea; Castro Rivera, Dairon Alexis; López Roa, Luis Manuel; Guerrero Félix, Jenny Lorena; Velandia Candil, Karen Paola; Valderrama Salcedo, Leidy Johanna (Universidad Pedagógica Nacional, 2020)
      Las colecciones biológicas alojan muestras de biodiversidad correspondientes a diferentes niveles de organización, espacios geográficos y escalas de tiempo, que adquieren gran relevancia para países como Colombia, dada su ...
    • Concepciones e imágenes de ciudad. 

      Cely Rodríguez, Alexánder; Moreno Lache, Nubia (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      Nowadays, the idea of city is considered a multifaceted institutional and social construction that goes beyond a simple homogeneous geographic space. In this vein, this publication represents a turning point in the process ...
    • Construcción de fenomenologías y procesos de formalización : un sentido para la enseñanza de las ciencias. 

      Malagón Sánchez, José Francisco; Ayala Marnrique, María Mercedes; Sandoval Osorio, Sandra; Malagón Sánchez, José Francisco; Ayala Marnrique, María Mercedes; Sandoval Osorio, Sandra; Romero Chacón, Ángel Enrique; García Arteaga, Edwin Germán; Marín Quintero, Miyerdady; Flórez Rojano, Iván Darío; Gómez Estrella, Ana Lilia; Ramírez Acosta, María Helena; Barragán Orjuela, Yessica Viviana (Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
      This book presents the status of the authors discussion about the relationship between the construction of phenomenologies and the processes of formalization from the field of science teaching. In the pedagogical context, ...
    • Entre líneas, trazos y visiones : modos de pensar y realizar la enseñanza del dibujo. 

      Carrillo Colmenares, Mayra Lucía; Barco Rodríguez, Julia Margarita; Carrillo Español, María Angélica (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      This book seeks to provide a space for reflection about drawing as a discipline of the visual arts, from its teaching and learning methods and in relation to its historical and conceptual aspects. The authors used the ...
    • El estilo de enseñanza. Una mirada comunicativa, discursiva y didáctica en el aula de ciencias naturales. 

      Camargo Uribe, Ángela (Universidad Pedagógica Nacional, 2015)
      This book reports the results of an investigation addressing the subject of teaching style in its communicative dimension. The author points to the exploration of the pedagogical implications of the similarities and ...
    • Geometría plana : un espacio de aprendizaje. 

      Perry, Patricia; Samper, Carmen; Molina, Óscar; Camargo, Leonor (Universidad Pedagógica Nacional, 2013)
      The main purpose of this book is to crystallize the methodological approach that can be used in a course on Euclidean flat geometry. Such a methodological approach is described through the type of tasks given to students, ...
    • Haciéndose maestras : problemas de enseñanza en su primer y tercer año de trabajo de las maestras de educación infantil. 

      Fandiño Cubillos, Graciela; Castaño Silva, Inés Elvira (Universidad Pedagógica NacionalMagisterio Editorial, 2014)
      This book analyzes the work-related events experienced by teachers during their first years of professional practice, based on a comparison of the teaching problems experienced by childhood education teachers from Universidad ...
    • Retos y oportunidades de la educación ambiental en el siglo XXI. 

      Porras Contreras, Yair Alexander; Pérez Mesa, María Rocío; Tuay Sigua, Rosa Nidia; Alzate Beltrán, Maximiliano; Cuervo, Fernando; Roncancio López, Marisol (Universidad Pedagógica NacionalAlcadía Mayor de Bogotá, 2014)
      This book emerges as a meeting space for the participation of school and university actors in the recognition of the environmental reality through the exchange of knowledge, ideas and feelings generated from their own ...